Blogger Layouts

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
WELCOME TO MINNIE BLOG

Tuesday, January 18, 2011

mengapa.....

                Ari ni xde ape yg menarik untuk diceritakan...aku pening jgk kepala..tp mlam smalam kul 9,aku tgah tdo..then mak aku kol..terkejut gk r..slalunya aku yg kol.dulu...mak aku bgtau jiran aku ank pak cik mamu masuk ICU.coma sebelah badan...sebb infection kt brain..org pnggil meningitis..kebetulan lak aku tgah blajaq ttg brain2 ni semua...then mak aku cita dia xsakit ape2 pun...tiba2 ja gatal kt telinga ja pun..sebenarnya mak aku risau kt aku..dulu mmg aku allergic ckit dgn seafood2 ni tp skrg xdah..tambah2 ketam n ikan bilis...menyebabkan telinga aku nie gatal2..dh gatal kn..aku garu lar..xkan nk biar...penah suatu ari tu kuar cecair dri telinga berwarna kuning..mak aku risau aku dpat jangkitan kuman kt otak..mmg sebenarnya aku blaja..telinga ada nerve yg sangkut paut dgn otak..kebetulan aku pening kepala semalam..tp aku mmg tekanan drah rendah...pun..then pg ni aku g lar tnye puan aku pasal ni..puan gtau brain infection nie xsemestinya kena kt telinga...bleh kt mata.mulut..n tanda2 dia kita akan vomit...blurr or double vision..demam..so..aku dh terang kt mak aku..aku xnk mak aku risau lg ttg aku...tp andai kate berlaku kt diri ini..aku harus redha menerima nya...ALLAH telah menentukan ajal maut seseorg tu...sesungguhnya...kita nie adalah milik ALLAH and suatu ari nnt kita akan kembali kpadanya jgak...
  
           3 perkara sedih ari ni:

Yg prtama arini aku tau aku dh makin gemuk skrg..aku try baju uniform td..ketat gyler..kot mmg seksi kalo pakai g wad..nnt..dh 60kg dh..ape nk jadi ni nani...wake up2...diet2 ....aku nk praktikal nnt bkan nk tayang body kt org.tp.nk jga semua patient2 aku dgn baek.. baju tu dh lar ada cutting kt blakang. xketat sgt pun..cume kt punggung nmpak ketara sgt...so balek cuti ni..aku nk suruh mak aku repair2 cikit....bju nie...nnt dh masuk wad..bnyak benda nk kena wat..so...xselesa..kalo bju ketat kan...tp skrg aku dlm proses diet dh..mkan sehari skali ja..


Yg kedua td abg aku hantar msj bru balek keja...then dia gtau esok dia dh start keja shift ptg dari kul 3 sampai la kul 12 mlam..huhuhu...aku lak kelas dari kul 8.00pg smpai lar 5.00 ptg...so..kami xdpat lar msj sgt kan..tp xpe lar kalo kita dh syg kan seseorg tu..kita kena cuba untuk memahami org tu...anggap je org tu sebahagian dari idup kita kn..so,aku kena lar sabar n terima smua nie..sebab aku sgt menyayangi and mencintai dirinya...



                               walaupun en.mickey berjauhan dgn pn.minnie tp slalu dkat di hati pn minnie                    
          
Yg ketiga....aku td g koperasi nk beli setem..tp xde jgk..xsampai lg..sedeh lar..cm ne nk pos kad ni kt abg aku...ye...huhuh.aku sje je nk wat suprise nk send kad yg come2 nie kt dia..tp setem xde lak kesiannya....kt aku.kan .abg postman tolong lah daku.....ok lah..dh magrib...nk sembahyang n mintak ampun kt ALLAH...atas segala dosa aku lakukan ari ni...tata.........

No comments:

Post a Comment